Mooie zomer 2012

Weekend 28 en 29 juli

Wij, Gerda, Ineke en ik, samen met onze mannen, Hermie, Bep en Joop zijn uitgenodigd om een dagje te varen met Prisca en Gerrit. In plaats van samen te tennissen wordt het nu samen lekker een dagje varen op de meren in Friesland.  En omdat het een prachtig weekend wordt, gaan Joop en ik met de camper en blijven we het weekend daar. Prisca heeft gezorgd dat we kunnen overnachten op het terrein van de Jachthaven van de Argonaut, de werf waar de boot is gebouwd. We hebben een heerlijke dag. We luieren, eten, drinken en kletsen wat af. Ondertussen vaart Gerrit ons met veel stuurmanskunst over het Sneekermeer naar Joure. Helaas kunnen we niet aanleggen om Joure in te lopen omdat het er zo druk is. We varen terug naar de thuis basis van de 'Allure' en we eten 's avonds samen in Sneek. Erg lekker en gezellig. De volgende dag drinken we koffie bij Prisca en Gerrit op de boot en dubben we waar we heen zullen gaan. Na nog een glaasje wijn te hebben gedronken besluiten we naar Leeuwarden te gaan. In de jachthaven aan Prinsentuin mogen we met de camper staan. Het is een geweldige plek waar we zo de stad in kunnen lopen. Joop heeft hier vroegen vlakbij gewoond. Toen stond hier de brigade van de Marechaussee waar zijn vader werkte en zij woonden. Nu zijn er appartementen gebouwd. Maar toch is het voor hem leuk om hier weer te lopen. De kippeloop is er nog. Hierover liepen ze vroeger naar hun oma, die daar achter woonde. Verbaasd lopen we door de Prinsentuin, een prachtig stuk Leeuwarden, waar Joop vroeger speelde, maar toen niet besefte hoe mooi het er was.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Weekend 10, 11 en 12 augustus

Het weekend wordt het weer warm en zonnig. In januari hebben we van Jindra een Bongo Beach bon gekregen  en die gaan we het komend weekend verzilveren. We hebben gekozen voor een dag aan het strand van Kamperland, waar we de hele dag een strandhuisje met strandstoelen en een windscherm tot onze beschikking hebben. Daarna kunnen we op het terras mosselen eten. Als we uit het werk komen, we zijn iets eerder gestopt, rijden we om 3 uur weg. We hopen dat het niet al te druk op de weg is en dat valt gelukkig mee. We komen uit bij een boerencamping 'Landzicht'. De camping zelf is vol, maar er ligt een fantastische camperplaats voor de camping. Hier staan we prachtig. Om 5 uur zijn we er en we trekken gelijk een biertje open en de zwemkleding aan. We gooien een paar hamburgers op de barbeque en hebben vakantie. De volgende dag fietsen we naar strand Banjaard, waar we onze Bongo bon inleveren. We hebben een mooi hutje en 's avond eten we heerlijke mosselen met een flesje koele witte wijn erbij. Lekker! De eigenaresse van de camping is zeer vriendelijk en we hoeven zondag niet perse voor 12 uur weg te zijn. We pakken daarom de fiets weer en fietsen over het eiland Noord-Beverland en steken met de veerpont over naar Veere. Daar lunchen we op een prachtig terras en lopen we een stukje met Squall. Via de Oost-Westweg fietsen we terug naar de camping. Tegen 6 uur gaan we rijden, maar dan is het wel heel erg druk op de weg naar huis. Om 8 uur zijn we thuis.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Weekend 17, 18 en 19 augustus

Het houdt niet op. Het blijft mooi weer. We zetten dus opnieuw de fietsen op de camper en gooien Squall de camper in. Op naar Giethoorn. We hebben een camperplaats op het oog, maar deze is vol. Dan rijden we door naar de Jachthaven, hier is ook een camperplaats. Eigenlijk staat deze ook vol, maar de havenmeester doet niet moeilijk en we kunnen nog ergens tussen staan. Boekje, wijntje en de barbeque aan. Weer een mini-vakantie. 's Avonds wandelen we Giethoorn in. Het is een warme avond en in Giethoorn is het nu heerlijk rustig. Zaterdagmorgen stappen we op de fiets en fietsen van knooppunt naar knooppunt. Via Muggenbeet, Blokzijl, Vollenhove, St. Jansklooster en Belt-Schutsloot rijden we een prachtige route door de Weerribben-Wieden. s'Avonds eten we bij de plaatselijk Italiaan en zitten we tot laat op het terras. Zondag is het zo warm, dat we alleen maar bij de camper blijven en boekje lezen. Met een alcoholvrij biertje erbij, want we moeten straks terugrijden naar huis. Via Vaassen rijden we naar Scherpenzeel.