Weekendje Duitsland

Vrijdag 19 augustus

We hebben allebei vrij genomen vandaag, dus kunnen we er zelfs een lang weekend van maken. Iets over tienen vertrekken we uit Scherpenzeel.
We rijden richting een camperplaats in Aldenkerk. Iets boven Boxmeer stoppen we langs de snelweg om even koffie te zetten.  Ik heb een percolator koffiepotje en een melkopschuimer bij de Hema gekocht, beiden voor op gas. Goed voor echte cappuccino als je geen stroom hebt. Ik probeer het nu voor de eerste keer uit. Het lukt niet helemaal want er komt ergens stoom vrij en dat is niet de bedoeling. De volgende keer het potje beter vastzetten. Uiteindelijk is het toch nog gelukt en drinken we onze 1e echte cappu in de camper.
Vanaf Boxmeer gaan we binnendoor en bij Straelen rijden we Duitsland in. We twijfelen of we naar Aldekerk of Rheurdt zullen gaan, maar we rijden eerst naar Aldekerk om te zien of het wat is. Het dorpje valt wel mee en de cp is supermooi. Ruime plaatsen, alle voorzieningen en niet druk. We zoeken een plekje en drinken eerst een lekker biertje. ’s Middags lopen we het plaatsje in en eten een ijsje. We gaan op de fiets naar Kerken, waar een Aldi is. Maar we komen ook een Lidl tegen en doen daar wat boodschappen. ’s Avonds eten we in het dorp bij hotel Thoeren. Prima eten.

Klik op de foto om te vergroten. Om terug naar de tekst te gaan, klik weer op de foto of gebruik Esc.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Zaterdag 20 augustus

We hebben lekker geslapen. Het is hier erg rustig. Joop en Squall halen broodjes en we ontbijten in de zon. Het is een geweldige dag. Volop zon en lekker warm. We lezen en puzzelen wat en drinken heerlijke, echte cappu ‘s. ’s Middags fietsen we naar Wachtendonk. Een mooi historisch plaatsje op 6 km. Het is heerlijk fietsweer en zijn snel in Wachtendonk. We zoeken iets om wat te eten, maar dat valt tegen. Leuke restaurants en terrasjes genoeg, maar of de keuken is dicht, of het restaurant is gesloten, of er is een evenement waardoor niet gekookt wordt in het restaurant. Uiteindelijk halen we een döner kebab en eten dat op een bankje op. Het stadje is overigens zeer de moeite waard. Opvallend zijn de vele waterpompen in het vrijwel autovrije stadje. Maar je kunt ook fietsen op een speciaal fietspad rond de stad en naar de Burgruine. Alles ligt dicht bij elkaar.  Op de terugweg kijken we nog even bij de Eyller See. Een mooi meer met strand en zonneweide. We drinken nog een biertje op het terras en daarna bij de camper genieten we nog van de heerlijke avondzon.

Zondag 21 augustus

De ochtend begint vandaag somber. De lucht is grijs en er verderop ziet het behoorlijk donker. Wanneer het begint te onweren, zet ik toch maar gauw de stoeltjes binnen en even later barst het los. Gelukkig is het van korte duur en kunnen we weer buiten ontbijten. Er is een bakker in het dorp die ook zondag verse broodjes bakt en de hele dag open is. Wel gemakkelijk. Het wordt snel warm en we maken ’s middags een fietstochtje naar de nabijgelegen dorpje Rheurdt, dat een eko-dorp moet zijn. Er zijn inderdaad een paar ekologische winkeltjes, waaronder een eko-bakker. Er is een leuk terrasje en we genieten van een eko-biertje met een heerlijk stuk eko-taart. Erg lekker. We kijken of de camperplaats in Rheurdt ook de moeite waard is. Het is er erg rustig, de laatste camper rijdt net weg. De camperplaats heeft meer schaduw dan die in Aldenkerk, maar juist in deze tijd is het wel lekker om in het zonnetje te staan. We fietsen terug naar de camper en zitten nog even in de zon. Maar het is heel erg heet. De zon steekt en de luchtvochtigheid is erg hoog. We pakken in als de lucht gaat betrekken. Onderwerg regent het, maar niet zo erg als is voorspeld. Om half 6 zijn we weer thuis. Het was een heerlijk, zomers, weekend.